Bowlingová rodinka

Stránky věnované bowlingu a tomu, jak se naše rodiny bowlingem baví.

Bowlingový Warm Up

Bowlingový Warm Up

Opět jsem přeložila něco zajímavého ze zahraničního webu o bowlingu. Tentokrát se jedná o rutinní cviky pro bowlingový warm up tj. rozehřátí těla na správnou “provozní teplotu”  před samotným hraním.

Ve fitku si musíte tělo "zahřívat" po několik minut intenzívním šlapáním na rotopedu, než začnete posilovat a cvičit. Mě by ale nikdy nenapadlo, že stejně důležité je zahřát si tělo i před bowlingem. Já si ho tak maximálně zahřívám zevnitř tím, že si dám před bowlingem grog nebo panáčka rumu. Autor, jehož jména jsem se bohužel na webu nedopátrala, tento níže uvedený návod používá s velkým úspěchem i když už sám zapomněl, kde jej získal a ani neví, kdo jej napsal. Škoda, že u zdroje nebyly k mání také názorné kresby. Překlad tak nebyl nijak snadný. Musela jsem každý  přeložený cvik vždy vyzkoušet na sobě a občas jsem přece jen něco dodatečně ve svém překladu upravila, aby to bylo proveditelné a dávalo to smysl. Takže si to užijte a snad vám to bude ku prospěchu stejně jako zmíněnému autorovi. Já to určitě dnes před naším VIP tréninkem vyzkouším a o dojmy se pak podělím. 

(27.1.2009 - Tak se dělím teď o dojmy. Před tréninkem jsem kromě 2. a 3. cviku ostatní vyzkoušela a pozitivním zjištěním bylo, že se mi nezdály koule na začátku tréninku tak těžké, nevrzalo mi při hře v kolenou jako obyvkle a na druhý den mě nebolela pravá ruka).

 

Předbowlingové Warm Up cviky

Zahřátí svalů a kloubů v těle je důležité před každým cvičením a bowling není žádná výjimka. I když bowling je jemný sportovní výkon, svaly a klouby jsou při něm i tak dost namáhány například při odhozu. Ještě důležitější je, že jsou opakovaně namáhány různé části těla - paže, zápěstí a kolena zejména. Bez řádné přípravy je možné, že vás začnou určité části těla po čase bolet a mohou přerůst až ve vážná zranění. Aby se tomu předešlo, následující protahovací cviky a zahřátí hlavních oblastí by mělo být důsledně prováděno před každým bowlingovým turnajem - včetně tréninků.

Obecné pokyny: Každý cvik je nutné pro maximální efekt opakovat 8x, pokud není uvedeno jinak! Protřepejte tělo po každém protahovacím cvičení, aby mohly  vaše svaly relaxovat.

Poznámka Táni: V návodu nebylo uvedeno, jak dlouhé mají být přestávky mezi jednotlivými protahovacími cviky. Podle zkušeností z posilovny předpokládám, že by to měla být 1 minuta, aby svaly mohly dostatečně zrelaxovat.

1) Protažení krku
Skloňte vaši bradu dolů, abyste se dotkli hrudníku a mohli cítit napětí v zadní části krku.

2) Protažení ramen
Nohy dejte od od sebe a protáhněte ruce za záda dolů. Položte ruce na sebe tak, aby prsty směřovaly dolů. Překřižte navzájem oba palce. Aniž byste vystrčili břicho, skloňte silně hlavu dolů, abyste cítili napětí v ramenou. Vyměňte ruce a opakujte.

3) Protažení boků
Zvedněte pravou paži až nad hlavu a dejte pravou ruku na levou lopatku (nebo co nejblíže). Položte levou ruku na pravý loket a táhněte jej křížem, naklánějte se doleva, dokud neucítíte napětí ve vaší boční straně těla. Vyměňte ruce a opakujte.

4) Protažení kolen a stehen
Umístěte levou nohu dozadu a pravou nohu dopředu a ruce položte na stehna blízko kyčlí. Pozor - nikdy nepokládejte ruce do blízkosti kolenní čéšky! Posuňte váhu vašeho těla kupředu, zbytek těla držte zpříma jak je to jen možné, abyste udrželi obě chodidla pevně a rovně na podlaze. Vyměňte nohy a opakujte.

5) Předloktí - Extenders
Natáhněte před sebe pravou paži s dlaní otočenou dolů k tělu. Ohněte prsty a dlaň směrem k zápěstí. Uchopte tyto prsty druhou rukou a zatáhněte směrem k tělu. Vyměňte ruce a opakujte.

6) Předloktí - Flexers
Natáhněte před sebe pravou paži s dlaní směrem od těla a prsty ohněte vzhůru od zápěstí. Uchopte tyto prsty druhou rukou a zatáhněte směrem k tělu. Vyměňte ruce a opakujte.

7) Hluboké dýchání / Relaxační
Zhluboka se nadechněte a zadržte dech po dobu, než napočítáte do 6 (ne do 8 - nechceme, abyste omdleli pro nedostatek vzduchu!).  Opakujte dvakrát (celkem 3 hluboké vdechy).

Poznámka Táni: Myslím, že tenhle relaxační cvik by se dal dělat pro zklidnění i během hraní bowlingu v době, kdy čekáte, až na vás přijde znovu řada.

©1999-2008 Pinboy

 

 
Najde-li se rodina, která by si chtěla změřit síly s našim VIP Málka týmem, zanechte na sebe kontakt v knize návštěv.